Ice-Watch B2B

Exclusief bij Ice-Watch Store Antwerpen
Auteur: 
Marc Balduyck

Change, you can. Misschien niet langer in de Verenigde Staten, maar zeker wel in de wereld van de horlogerie. Bijna 10 jaar geleden werd het Belgische merk met de felle kleuren gelanceerd door Jean-Pierre Lutgen. En ondertussen is Ice-Watch uitgegroeid tot een vaste internationale waarde met wereldwijd vestigingen in meer dan 110 landen. 

Flagship store
In de belangrijkste winkelsteden is dat telkens met een Ice-Watch flagship store. Antwerpen als “fashion capital” was één van de pioniers. De Ice-Watch Store van Katy Tensen in de Antwerpse Stadsfeestzaal is vandaag dan ook een trendsetter en gids voor het merk. Naast alle klassiekers vindt men hier als eerste de nieuwste modellen en limited editions en accessoires.

Uitgebreide collectie
Ice-Watch anno 2016 is veel meer dan de gekende en originele kleurrijke collectie van de begindagen. Naast sportieve en fashion-modellen, zijn er stijlvolle horloges voor dames en heren, en samenwerkingen met o.a. BMW, Belgische kunstenaars en internationale artiesten. Ice-Watch blijft zo trouw aan het originele concept: voor elke gelegenheid en voor elke outfit een ander horloge. Bij donkere winterkleuren past nu eenmaal een ander horloge dan bij felle zomerkleuren. 

B2B
Exclusief voor de Belgische markt lanceert de Antwerpse Store ook een volledig B2B aanbod. “Ice-Watch is vanaf dag 1 een populair cadeau geweest. Voor kerst, een verjaardag, Valentijn, … De verscheidenheid en speciale thema-modellen scoren altijd, bij jong en oud” aldus Katy. “Ook bedrijven geven regelmatig een horloge voor zakenrelaties of personeel. Zo was de bekende landencollectie ideaal om een horloge met de Belgische of andere nationale vlag te overhandigen aan buitenlandse gasten”. 
Vandaag gaat Ice-Watch een stap verder. Naast de traditionele collectie, biedt Katy bedrijven de mogelijkheid om horloges te personaliseren (zie kader). “Wat is een ideaal relatiegeschenk? Een geschenk dat gebruikt wordt, dat duurzaam en stijlvol is, en dat de link legt met het bedrijf. Een B2B Ice-Watch biedt dit alles: mensen dragen het, het is een “merk”. Van zelfgekozen kleurcombinaties, over aangepaste verpakkingen tot en met logo’s op de wijzerplaat. Er zijn zowel mogelijkheden voor kleine als voor grote aantallen. Wij hebben de afgelopen maanden onze B2B--business opmerkelijk versterkt. Recent heeft Dhollandia uit Lokeren nog een groot order bij ons geplaatst.”

“ Ice-Watch is vanaf dag 1 een populair cadeau geweest. Voor kerst, een verjaardag, valentijn.”

 

Service
Als telg van de bekende juweliersfamilie, heeft Katy de passie voor horloges van kleins af aan meegekregen. En de passie voor de klant met haar persoonlijke service en haar eigen aanpak. “Service is key vandaag. Of het nu gaat over een klant die een horloge tijdens de solden koopt, of de vaste klant die elke maand een ander model aanschaft: ik ben elke keer verheugd als ik iemand kan bijstaan bij de aankoop van een Ice-Watch. En dat geldt zeker voor B2B: van A tot Z begeleiden we de keuze, verpakking, levering en opvolging. 

E-commerce
Die service wordt ook doorgetrokken online. Op www.ice-watchantwerp.com vindt men de gehele collectie terug, met de garantie van een snelle levering. De horloges zijn nagenoeg allemaal op voorraad en worden vanaf een bepaalde bedrag gratis aan huis geleverd. “Ik geloof sterk in de combinatie van “bricks and clicks” zegt Katy. “De winkel biedt een zekerheid voor de klant. Hoewel er niet snel iets misloopt met een Ice-Watch, is het toch goed te weten dat je altijd terecht kan bij een gezicht. En andersom kunnen we onze klanten via de webshop op de hoogte houden van nieuwigheden. Via de webshop kan je je trouwens registreren voor onze nieuwsbrief. Elke maand krijg je dan nieuws en exclusieve aanbiedingen”. 

Toekomst
Ice-Watch is uitgegroeid tot een vaste waarde in de horloge wereld. Ze staan jaarlijks in Hal 1 van Baselworld tussen alle gekende Zwitserse merken. En ook het lange termijn plan oogt mooi. “Uiteraard brengen we regelmatig nieuwe modellen uit en blijven we zo up-to-date en trouw aan onze slogan “Change. You Can”. We blijven volop investeren in nieuwigheden en nieuwe samenwerkingen met bekende gezichten en merken.” (MB)

Ice-Watch Store Antwerpen 
Stadsfeestzaal Meir
Katy Tensen - T 03 226 04 24 
M 0477 349 279
katy@ice-watchantwerp.be 
www.ice-watchantwerp.be

Open maandag – zaterdag 10-18.30u
Elke 1ste zondag van de maand 12-18u                 

Interessante voorwaarden voor bedrijven            
Verschillende mogelijkheden tot personalisatie:

Vanaf 10 horloges: 

  • personalisatie van de loop
  • gepersonaliseerde verpakking

Vanaf 480 horloges: 

  • personalisatie van de wijzerplaat met het bedrijfslogo
  • verschillende kleurencombinaties mogelijk in de bestaande Ice-Watch kleuren     
  • gepersonaliseerde verpakking             

Vanaf 960 horloges: 

  • personalisatie van de wijzerplaat met het bedrijfslogo
  • elke kleurencombinatie mogelijk in de RAL-kleuren van het bedrijf       
  • Gepersonaliseerde verpakking    

exclusief via Ice-Watch Store 
Antwerpen – Katy Tensen