Belgische Shopping Stadsfeestzaal wint prestigieuze wereldprijs

Auteur: 
Gerard
< >

Op donderdagavond 9 juni 2016 vond de jaarlijkse Award Ceremony van de ICSC, de Oscars voor shopping centra wereldwijd, plaats in Berlijn. De ‘SOLAL Marketing Awards’ geven internationale erkenning aan marketingcampagnes van shopping centra. Shopping Stadsfeestzaal Antwerpen mocht dankzij de unieke ‘Fifty Shades of Grey’ pop-up shop als enige Belgische project de felbegeerde award mee naar huis nemen. De ‘Fifty Shades of Grey’ pop-up shop opende op 14 februari 2015 voor één dag de deuren en lokte daarmee maar liefst 2.100 unieke bezoekers. “De film zelf is niet in de prijzen gevallen, de pop-up shop echter wel,“ aldus Steven Bervoets, Center Manager Shopping Stadsfeestzaal.

Oscars van de shopping centra
De International Council of Shopping Centers (ICSC) is een wereldwijde organisatie voor de winkelcentrabranche met circa 70.000 leden in meer dan 100 landen. Leden zijn onder andere eigenaren, ontwikkelaars, winkelcentramanagers, marketingspecialisten, investeerders, verhuurders, retailers en daarnaast opleidingsinstituten en publieke instellingen. ICSC vormt met meer dan 25 landencouncils een netwerk over de gehele wereld. Elk jaar organiseert de ICSC de prestigieuze ‘Solal Marketing Award’ verkiezing waarmee ze via een internationale jury erkenning geeft aan marketingcampagnes van shopping centra. Dit jaar was het de beurt aan Berlijn om deze prestigieuze ceremonie te verwelkomen. Uit 250 inzendingen werd door een professionele jury in mei een eerste selectie gemaakt binnen verschillende categorieën.

Tijdens de afgelopen galaceremonie in Berlijn viel ook Stadsfeestzaal in de prijzen met haar unieke pop-up shop ‘Fifty Shades of Grey’ die met meer dan 2.100 unieke bezoekers op 14 februari 2015 groot succes oogstte in Antwerpen.
“Wij hebben dit jaar voor het eerst deel genomen aan de ICSC Solal Marketing Awards en zijn dan ook bijzonder fier om meteen als enige Belgische project zo’n felbegeerde prijs mee naar huis te mogen nemen. Wat de Oscars zijn voor de film, zijn de ICSC Solal Marketing Awards voor de shopping centra,” aldus Steven Bervoets, Center Manager Shopping Stadsfeestzaal, “De Fifty Shades of Grey pop-up shop was een uniek project (het enige ter wereld!) dat we vanuit het management van Shopping Stadsfeestzaal zelf gerund hebben. Het is dan ook leuk om internationale erkenning te krijgen voor het harde werk van ons lokale team. De film zelf is niet in de prijzen gevallen, de pop-up shop echter wel… “.

Auteur: Marina Couwels